Eerste paar dagen in Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Yasmin Brouwer - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen in Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Yasmin Brouwer - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen in Kathmandu

Door: yasminbrouwer

Blijf op de hoogte en volg Yasmin

11 Januari 2012 | Nepal, Kathmandu

Namaste!

Hier Yasmin vanuit Kathmandu in Nepal.
Het is inmiddels alweer de 5e dag voor mij in Kathmandu en ik begin gelukkig al steeds meer te wennen.

Vandaag is het heerlijk weer de zon schijnt en voor het eerst heb ik het overdag niet koud. Vanochtend ontbeten bij restaurant Gaia zo'n 2 min. lopen van het Mustang hotel.
Ik had een bakje fruit, bruine toast met jam en een groene thee besteld, het smaakte heerlijk!
Na het eten ben ik met Donna, Vera, Ellen en Esmee naar de Monkey Tempel geweest. We hebben zo'n 3 kwartier gelopen door de stad en onderweg kijk je je ogen uit. Één weg waar we doorheen liepen was niet aangelegd en alle geuren kwamen je tegemoet: pis, wierook zweet, kippen, honden en kleine kinderen overal op straat. Over een rivier uitkijkend zie je alleen maar één grote vuilnisbuilt waar de varkens tussen rondknorren. Onbegrijpelijk hoe ze het zover kunnen laten komen?!
Om bij de Monkey Tempel te komen moesten we eerst een flinke trap omhoog lopen. We hebben echt een paar x moeten stoppen om bij te komen. (btje slechte conditie:p) We liepen tegen een grote witte tempel aan met daaromheen grote en kleine boedhabeelden waar ook offers werden gedaan. Op de tempel had je echt een geweldig uitzicht over de stad.
Op de terugweg hebben we de taxi genomen en zaten we met z'n 5en opgepropt in een kleine suziki taxi, geweldig!
Vanavond eten bij restaurant Gaia en daarna drankje doen bij de bar Tom&Jerry. Ik ga het niet te laat maken want morgen zitten we 8 uur in de bus opweg naar Pokhara. Nu al zin in!

Over paar daagjes horen jullie weer van mij!

Namaste!

• 11 Januari 2012 - 17:52

Je Zusje:

Haay lieverd! Wat fijn dat je je daar al een beetje went.

Wat een verschil hè in Nederland! Heel veel plezier vanavond bij je drankje en natuurlijk ook in de bus naar pakhora! Heel veel plezier lieffie! En we spreken elkaar snel! En wel lekker slapen op je kussensloop hè! Zo zijn we altijd een beetje bij je!

Kuss van ons!

• 11 Januari 2012 - 22:17

Opa En Oma:

Lieve "kleine" grote meid !
    Wat fijn dat het al een beetje went.
    We hopen dat je het straks helemaal naar de zin gaat krijgen.
    Heel veel knuffels van ons.

• 12 Januari 2012 - 09:55

Paris De Haas:

Hee lief globetrottertje van me! Ik zie die varkens al lekker rondknorren daar! Misschien moet je hen erop attenderen dat ze meer wierook moeten branden ;) Weg met de stank! Wat super vet om die cultuur lekker op te snuiven daar! Jullie hebben de taxi-rit weer overleefd, goed om te horen! Het gaat er nogal ruig aan toe in het verkeer toch? Heel veel plezier morgen! Lekker ervaringen op doen! X, liefs!

• 12 Januari 2012 - 17:47

Rosie:

Haa wat leuk te horen hoe je het allemaal beleefd! Dikke zoenen en geniet maar lekker!!

• 13 Januari 2012 - 09:32

Annelies Wubbolts:

Hoi Yasmin, Wat leuk om je op deze manier te volgen en ga me meteen aanmelden om de volgende verslagen niet te missen. Wat een geweldige ervaring voor je, geniet ervan en ik kijk uit naar je volgende verslag! groetjes

• 13 Januari 2012 - 11:06

Marian Gourdin:

Wat te gek je zo te kunnen volgen Heb genoten van je reisverslag vooral de geurtjes;)) om je heen
    Wacht nu al op het volgende verslag

• 15 Januari 2012 - 14:39

HannekePedroli:

Wat maak je al veel mee,een compleet andere wereld.Fijn om je zo te volgen Liefs Han en Nick

• 19 Januari 2012 - 15:03

Hanneke Nijman:

Leuk om te lezen. wat maak je veel mee dan in zo'n korte tijd. Bijzondere ervaringen opdoen. Ben nieuwsgierig naar nieuwe verhalen.
    groeten ook van marcel, douwe en eva!