Familiebezoek - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Yasmin Brouwer - WaarBenJij.nu Familiebezoek - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Yasmin Brouwer - WaarBenJij.nu

Familiebezoek

Door: yasminbrouwer

Blijf op de hoogte en volg Yasmin

03 Maart 2012 | Nepal, Kathmandu

Namaste! Ik moest maar weer even een klein reisverslagje plaatsen over mijn reis door Nepal. Het is namelijk alweer een tijdje geleden.

Deze week hebben mijn lieve vader, Sterre, Marieke en Daan me opgezocht. Vorige week zaterdag heb ik ze van het vliegveld gehaald om ze zoveel mogelijk te laten zien van Nepal.

Zondag hebben we een heerlijk ontbijtje gehad bij Gaia en zijn we rond 10 uur richting Pashupatinath gelopen. Dat is de crematieplek in Kathmandu en daardoorheen loopt ook een heilige rivier. Waar de mensen allemaal een heilig groetje doen, hun haren in wassen, vuil ingooien en hun overblijfselen van de crematie ingooien, hmm lekker. Daarna zijn we doorgelopen richting de bekendste Stoepa in Kathmandu: Boudah. Waar we wat souvenirs hebben gekocht en een heerlijke cola hebben besteld met uitkijk op Boudah. Op de terugweg hebben we een taxi besteld. Overvol want we zaten met z'n 5en in de taxi, gelachen!

Maandag vroeg opgestaan om te vertrekken naar Barhabise. Bharat (groepslieder van Cross Borders) had een taxibusje voor ons geregeld zodat we een rustige reis zouden hebben. De taxichaffeur was ontzettend aardig en wachtte ons elke keer keurig weer op.
Aangekomen in Barhabise zag ik al de schoolkinderen lopen op straat. Ik dacht: he, moeten ze niet hun les volgen? Eenmaal aangekomen op de school hoorde ik dat er een staking was en dat alle leraren naar Kathmandu waren om te gaan staken dus er was geen school vandaag. Haha dit is typisch iets Nepalees, het loopt altijd net iets anders dan je verwacht had. Ik had ze toch even de lokalen laten zien om ze toch een beetje een idee te geven in wat voor omstandigheden deze kinderen les krijgen.
Ik heb ze daarna mijn appartement laten zien en naar het kindertehuis, Mero Niwas toegebracht. Ik had cola gekocht voor de kinderen en Papa had Twister meegenomen vanuit Nederland. De kinderen vonden het helemaal leuk! In het begin merkte je dat de kinderen nog moesten wennen aan de nieuwe gezichten,pas later kwamen ze wat losser maar ik geef ze groot gelijk. 'S middags zijn we nog naar het veld geweest om te voetballen met de kinderen.
Rond een uur of 4 hadden we met de taxichaffeur afgesproken zodat hij ons naar Borderland zou brengen waar we die nacht zouden overnachten. Een mooi resort gelegen aan de rivier en prachtige natuur. Je slaapt er in een tent met daarboven een rieten dak en een douche in de buitenlucht die uitkijkt op de bergen, helmaal ZEN!:P

Volgende morgen zijn we weer richting Kathmandu gegaan met een tussenstop in Bhaktupar. Dit is een hele oude stad (middeleeuwen) met een mooie bouwstijl, Durbar Square, verschillende tempels en bezienswaardigheden. We hadden besloten om een gids te nemen zodat hij ons wat meer kon vertellen over de verschillende tempels en wat voor soort tempel dat precies was, echt heel interessant. Hij bracht ons ook nog naar een painting school waar ze de tankha paintings bestuderen. Het kost zeker wel 10 jaar studie voordat je de vollegide beheersing en tecniek onder controle hebt. Een meester in de tankha paintings ging ons nog de betekennis uitleggen, wat heel boeiend en interessant was.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Ontdekkingsreis in Nepal

Recente Reisverslagen:

08 Maart 2012

vervolg familiebezoek

03 Maart 2012

Familiebezoek

30 Januari 2012

Op naar Barhabise

19 Januari 2012

2e week in Nepal

11 Januari 2012

Eerste paar dagen in Kathmandu
Yasmin

6 januari 2012 met het vliegtuig op naar Nepal, ZIN IN!

Actief sinds 27 Nov. 2011
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 5755

Voorgaande reizen:

06 Januari 2012 - 30 November -0001

Ontdekkingsreis in Nepal

Landen bezocht: